سپیدار سبز

وبلاگ علمی هنری

سپیدار سبز

وبلاگ علمی هنری

 

بنام خدا


  


اگر کمی به تاریخ ادیان و مذاهب نگاه کنیم میبینیم که خیلی از این مذاهب اصلا حرفی از اینها نیست وخیلی ها نیز در کوران حوادث روزگار رنگ باختند .و تعدادی از مذاهب نیز که برخی از آنها روزی خوار اسلام نیز هستند از ره به بیراهه رفتند واز چاله به چاه افتادند. در میان این همه مذاهب تنها مذهبی که بدون اتکال به قدرت حکومتی جباران روزگار توانست  روی پای خود  ایستادگی کند. مذهب تشیع بود.مذهبی که  در هرزمانی وبه هر بهانه ای ظلم ظالمان و بی عدالتی  حاکمان بی عدالت  را به دوش می کشید و اکنون نیز به مدد الهی و با استقامت و پایداری پیروان این مذهب راستین در عصر کنونی  وبه برکت انقلاب اسلامی ایران  در سرتاسر  عالم هستی با افتخار سر بلند کرده و به راه خویش که همان رساندن پرچم این مذهب به دست صاحب اصلی آن می باشد ادامه می دهد.


راستی!!


راز ماندگاری مذهب شیعه چیست؟


و پاسخی هرچند مختصر به این پرسش:


 مهم ترین دلیل ماندگاری مذهب شیعه، حق بودن آن است. قرآن مجید بر اصیل بودن حق تأکید دارد و می فرماید: کف روی آب نابود می شود و اما آن چه به مردم سود می رساند می ماند..(رعد / 17)خداوند این مثال را برای حق و باطل مطرح کرده است.از این رو، با وجود مخالفت های شدیدی که با شیعه در طول تاریخ شده است نتوانستند آن را از صفحة روزگار محو نمایند.
برای ماندگاری علل گوناگونی مانند اهتمام ائمة اطهار(ع) و غنی بودن محتوای کلام پیشوایان مذهب از جمله نهج البلاغه و احادیث اهل بیت(ع) و صحیفة سجادیة امام سجاد(ع) و نشر و اشاعة فرهنگ تشیع از طریق مباحثه و مناظره و تشکیل جلسات و کلاس درس از طریق امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و پرورش شاگردان متعدد در حوزه های علمی و زحمات بی شائبة عالمان دین در عصر غیبت در ترویج مکتب تشیع و پویایی فقه تشیع به مقتضای اجتهاد و حفظ شعائر مذهب از طریق اقامه مجالس عزاداری در محرم و صفر و وقوع نهضت خونین حسینی و شهادت امام حسین(ع) و اسارت خاندان پیامبر (ص) مؤثر بوده است.



نظرات 1 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 03:19 ب.ظ http://joleya.blogsky.com

چه وبلاگ قشنگی داری اگر وقت کردی به من سر بزن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد